6 december 2014

♡ sporten voor luie mensen ♡


Te lui om naar de sportschool te gaan? Te lui om een dagelijkse work-out in te plannen? High five! Ik heb ook niet genoeg discipline om sporten dagelijks in te plannen. Toen ik een keer op Tumblr zat (klik hier voor mijn Tumblr waar ik stiekem best weinig op actief ben) kwam er een keer een post voorbij met oefeningen voor lazy chicks. Er ging een wereld voor mij open! Dus vandaag deel ik met jullie mijn tips en oefeningen om toch in shape te blijven, voor de luie chicks (of dudes) onder ons, let's go!


Workouts in bed

Nee, niet die workouts. Gewoon echt oefeningen doen in bed, zoals planken of sit-ups, dat soort dingen. Workouts in je bed zijn meestal nog effectiever dan die op de vloer of op een matje, omdat je bed een instabiele ondergrond is. Je spieren moeten hierdoor harder werken om je in balans te houden en dus verbrand je meer calorieën in bed, dan op een stabiele ondergrond, woohoo!



Multitasken

Wat ik persoonlijk vaak doe, of probeer te doen, zijn oefeningen tijdens dat ik iets anders doe. Bijvoorbeeld wanneer je op bed achter je laptop zit leg raises doen, of calf raises tijdens het tandenpoetsen. Work dem legs.




Walk & talk

Wanneer je gebeld word (of zelf iemand belt) kan ook een goed moment zijn voor een mini workout! Walk & talk! Wanneer je de mogelijkheid hebt kan je buiten een rondje gaan lopen (dan heb je meteen privacy), of je blijft binnen en marcheert op je plaats. Of je doet calf raises. Of lunges. Of squats, als je in een gekke bui bent.


Oefeningen tijdens reclame

Reclames zijn (meestal) ontzettend saai, vooral als je ze al 10 keer gezien hebt. Weer een mooi moment om oefeningen te doen, want reclame-breaks duren toch al snel een kwartier. Een routine die kan doen is bijvoorbeeld deze: 

Marcheer op je plek 45 seconden 
Rust 15 seconden
Calf raises 45 seconden 

Rust 15 seconden
Squats 1 minuut
Lunges 45 seconden

Rust 15 seconden
Bridges 45 seconden

Je kan je serie kijken én je werkt aan je booty. Win-win-situatie. 





Clean yo room

Haal het maximale uit je schoonmaakklus. Schoonmaken of je kamer opruimen is iets dat hoe dan ook moet gebeuren. Wanneer je een lekker muziekje aanzet en half-dansend je troep opruimt verbrand je heel wat extra calorieën. Een halfuur intensief schoonmaken kan 100 calorieën verbranden voor iemand die 60 kilo weegt. Lekkerrrr. Andere dagelijkse activiteiten waarbij je veel calorieën verbrand zijn onder andere: boodschappen doen, winkelen (yes!), je huis klaarmaken voor een feestje, wandelen, traplopen en fietsen.



Een paar van mijn work out songs

Nicki Minaj - Anaconda (ja, echt)
Iggy Azalea - Bounce
Iggy Azalea - Work
Ariana Grande (feat. Iggy Azalea) - Problem
Calvin Harris (feat. Big Sean) - Open Wide
Jack Ü (feat. Kiesza) - Take Ü There
Patrik Jean - Cut and Run
Rihanna - Fresh Off The Runway
Taylor Swift - Shake It Off
Tove Lo - My Gun

En als laatste vond ik nog een leuk filmpje: workouts for lazy people!



Ik hoop jullie genoeg geïnspireerd te hebben om net even iets meer te sporten. Mocht je nog meer inspiratie voor oefeningen willen dan kan je hier een hoop vinden en voor motivatie klik hier. Succes! X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten